Diversen
mooiste huis

Het mooiste huis van de wereld…

“Ik heb hier al die jaren heerlijk gewoond. Het is echt een fantastisch huis. Wij vielen er destijds als een blok voor.” Herkenbaar? Of zou jij dat nooit over je eigen woning zeggen? Als klanten hun huis aan mij laten zien, vertellen ze enthousiast over hun fantastische huis en showen ze alle fraaie details in hun woning. Die heerlijk koele kelder, prima om je wijn jaren te bewaren. Of die fraaie inloopkast waar ze al hun kleren in kwijt kunnen. Of die ruime zolder die echt heel veel mogelijkheden biedt, maar waar ze nooit aan zijn toegekomen om die te verbouwen. Het toilet die echt veel groter is dan van de buren. En zo kan ik nog wel even doorgaan 😉

Als verkoper wil je natuurlijk dat potentiële kopers meteen door hebben waarom jouw woning zo geweldig is. En omdat beelden meer zeggen dan woorden, wil je graag dat alles duidelijk op de verkoopfoto’s wordt vastgelegd. Het zou toch zonde zijn als kijkers op Huislijn.nl niet meteen alle pluspunten van jouw woning zien en daarom snel doorklikken naar een ander huis?

 

Dat klopt, maar pas op voor deze valkuil!

Foto’s zijn inderdaad superbelangrijk. Het is de eerste kennismaking met jouw huis. Op basis hiervan beslissen kijkers of ze de rest van jouw woningpresentatie doornemen, zoals de plattegrond, de video, 360º-foto’s en zelfs de verkooptekst. Maar dit zullen ze alleen doen als de foto’s van jouw huis naar meer smaken. Want anders zijn ze zo weg, op zoek naar een ander droomhuis.

De basisvoorwaarde voor goede foto’s, is een aantrekkelijk en verkoopklaar huis. Heb je niet zoveel gevoel voor styling en zie je door de bomen het bos niet meer in je interieur? Schakel dan een verkoopstylist in. Deze professionals weten precies welke ruimte op welke manier het beste kunnen worden gepresenteerd. Met simpele aanpassingen zal jouw huis een metamorfose ondergaan. Ik hoor vaak van eigenaars dat ze na een restyling weer helemaal verliefd zijn op hun huis en zich afvragen waarom ze ook alweer wilden verhuizen 😉

Stap 2 is om te bepalen welke ruimtes en welke details in jouw huis fotogeniek zijn. Wat is op foto’s aantrekkelijk om te laten zien en wat niet? Waarom zou je per se een foto van je toilet laten maken, als de rest van je huis veel aantrekkelijker is om naar te kijken? Bekijk ook eens andere fotoreportages op internet en ontdek van welke foto’s je een goed gevoel krijgt en analyseer waarom dat zo is.

 

Koele kelder, inloopkast of…

Om terug te komen op de eerder genoemde voorbeelden. Die heerlijk koele kelder is absoluut de moeite waard om te laten zien, maar doe dat niet op foto’s. Dat helpt je niet die fantastische visuele eerste indruk te creëren. Beter is het, deze goed te beschrijven in de verkooptekst. Je kunt ‘m waarschijnlijk ook heel goed weergeven op een duidelijke full-colour plattegrond. Hetzelfde geldt voor de inloopkast, de onafgewerkte maar super ruime zolder en de extra ruime toilet.

Vergeet ook niet het effect van leuke verassingen tijdens een bezichtiging. Als kijkers op dat moment nog meer pluspunten ontdekken in je huis, wordt jouw woning nog onweerstaanbaarder voor hen. Slimme opbergoplossingen in je keukenkastjes, fraaie inbouwspotjes in inloopkasten, etc. etc.

Omdat veel van ons visueel zijn ingesteld, is het slim om alleen de meest aantrekkelijke aspecten van je huis op foto’s te laten zien. Daarmee verleid je ze tot het bekijken van de extra informatie die je over je huis geeft. Zoals de plattegrond van alle verdiepingen en de verkooptekst met alle overige belangrijke informatie. Hiermee kun je ze over de streep trekken om meteen de telefoon pakken voor het maken van een afspraak voor een bezichtiging.

En met die eerste bezichtiging start voor jou de verkoop van je huis!

Share this Story
Load More Related Articles
Load More By Liesbeth Oldeman
Load More In Diversen

Facebook Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also

Is verkoopstyling in een overspannen woningmarkt overbodig?

“Mijn huis is in deze overspannen woningmarkt toch ...

Over Huislijn.nl

Werkt met 2.500 makelaars samen
Toont actueel en up to date woonaanbod
Meer dan 100.000 unieke huizen
1 miljoen bezoeken per maand

Huislijn op Facebook