Wooninspiratie, de laatste woontrends en tips over het kopen en verkopen van je huis!
Een thuiskantoor inrichten – Welke kantoorbenodigdheden hebben de werknemers nodig?
Er kunnen twee dingen gebeuren als uw werknemer begint met het inrichten van een thuiskantoor. Of het wordt onderschat wat er nodig is om een thuiskantoor op poten te zetten, of het wordt overschat. In beide gevallen krijgt u medewerker het snel moeilijk.
Gebruik daarom deze checklist om een gestroomlijnd overzicht te krijgen van wat uw werknemers nodig hebben bij een thuiskantoor inrichten. Vink de zaken aan die u absoluut moet hebben, en omcirkel die waarvan u denkt dat u ze uiteindelijk zou willen toevoegen.
Welke 10 kantoorbenodigdheden zijn essentieel voor een thuiskantoor?
Voor een comfortabele en effectieve thuisopstelling heeft een werknemer een aantal benodigdheden voor het thuiswerken nodig. Van een ergonomische stoel tot een schrijfblok en paperclips, alles in een thuiskantoor heeft een doel.
We beschrijven 10 essentiële zaken wat in een thuiskantoor aanwezig moet zijn. Van geestelijke gezondheid tot ergonomie, van tijdbeheer tot organisatie, er zijn genoeg geweldige producten op de markt om een thuiskantoor naar een hoger niveau te tillen.
1 – Een laptop
Er zijn maar weinig werknemers die zonder computer vanuit thuis kunnen werken. Daarom staat een laptop op nummer 1 van welke kantoorbenodigdheden werknemers nodig hebben voor hun thuiskantoor. Een laptop geeft vrijheid vanaf welke locatie de werknemer werkt. Vanuit thuis, vanaf de zaak, onderweg of op locatie van de opdrachtgever. Eventueel kunt u overwegen om een monitor erbij aan te sluiten, afhankelijk van het soort werk en de uren die de werknemer achter de computer doorbrengt.
2- Snelle internet verbinding
De dagen dat u met een inbelverbinding kon werken zijn al lang voorbij. Een breedbandverbinding is essentieel om efficiënt online te kunnen werken vanaf thuis.
3 – Een bureau
Idealiter hebben uw werknemers ruimte thuis voor een traditioneel bureau waar ze een ergonomisch correcte werkplek kunnen creëren. Een tafel, toonbank of ander plat oppervlak kan in noodgevallen werken als de ruimte de medewerker dwingt om creatief te zijn. Echter als werkgever stuurt u uw personeel aan op het werken vanachter een ergonomisch bureau. Dit om ziekteverzuim, zoals nekklachten, te voorkomen.
4 – Een goede bureaustoel
Een comfortabele bureaustoel is één van de belangrijkste onderdelen van elk kantoor, dus neem de tijd en zorg om een goede stoel te kiezen en erin te investeren. Nogmaals, ergonomie en comfort tellen, dus zorg ervoor dat u de stoel test voordat u een aankoop doet.
Een goed ingericht thuiskantoor gaat verder dan alleen een bureau en wat opbergruimte. Ergonomische bureaumeubels spelen een cruciale rol in het creëren van een comfortabele en productieve werkomgeving, zeker voor ondernemers die veel tijd achter hun bureau doorbrengen. In ons artikel De belangrijke rol van ergonomische bureaumeubels voor succesvolle ondernemers ontdek je waarom deze meubels essentieel zijn voor zowel gezondheid als werkplezier. Lees verder en geef jouw thuiskantoor de upgrade die het verdient!
5 – Schrijfbenodigdheden
Niet iedereen werkt volledig 100% digitaal. Schrijfbenodigdheden als een schrijfblok, pennen, post-it, nietmachine en markeerstifen zijn daarom ook onmisbaar voor thuiswerkers. Even snel een aantekening maken tijdens een vergadering of voor het bijhouden van een to-do lijst. Geef daarom uw werknemers een schrijfblok met uw bedrijfsdesign, zodat ze gelijk thuis, onderweg of bij de klant reclame maken voor uw bedrijf. Een goed idee is om een thuiswerk schrijfbenodigdheden set te maken voor iedere thuiswerker.
6 – Voldoende verlichting
Voldoende en goede verlichting is essentieel voor een productieve en comfortabele werkplek. U wilt niet dat uw werknemers te maken krijgen met hoofdpijn en vermoeide ogen door loensen bij verlichting die het lezen bemoeilijkt.
7 – Een telefoon en/of VoIP
Werknemers hebben misschien geen traditionele vaste telefoon nodig met alle beschikbare VoIP-technologie, internet gebaseerde telefoondiensten en mobiele telefoons, maar toegang tot telefoondiensten is meestal noodzakelijk als uw werknemer vanuit huis werken. Een smart telefoon is vandaag de dag onmisbaar voor een werknemer. Niet alleen om in contact te blijven, maar ook voor apps die nodig zijn om in te loggen om de bedrijfssystemen.
8 – Een overspanningsbeveiliging
Een goede overspanningsbeveiliging is een vaak een over het hoofd gezien item, maar zou een onmisbaar onderdeel moeten zijn van elk thuiskantoor dat computerapparatuur gebruikt.
9 – Een multifunctionele printer met scanner
Afhankelijk van de aard van uw bedrijf en zelfs als u een papierloos kantoor heeft, kan u medewerker misschien niet zonder printer. Er zullen vast momenten zijn waarop uw medewerker iets wil scannen of een kopie van wil maken voor het archief. Overweeg bij sommige functies om te kijken naar multifunctioneel apparaat die al deze taken aankunnen.
10 – Een brandveilige kluis en papiervernietiger
Ook al is het uw bedrijfsdoel om papierloos te werken, er zijn altijd papieren documenten die bewaard moeten blijven. Dit geldt zeker voor HR- of juridische afdelingen. Overweeg om sommige werknemers een brandveilige archiefkast of kluis te geven, zodat de belangrijkste zakelijke papieren beschermd en veilig zijn. Een papiervernietiger is een must-have voor het vernietigen van gevoelige en vertrouwelijke bedrijfsinformatie en documenten, wanneer uw werknemers vanuit thuis werken.
Zorg voor een goed ingericht thuiskantoor
Er zullen zeker nog andere spullen nodig zijn in een goed ingericht thuiskantoor. Wat ook afhankelijk is van het soort werk dat uw werknemer doet en hoeveel ruimte er thuis beschikbaar is. Maar u bent als werkgever goed op weg naar een gestroomlijnd en efficiënt thuiskantoor voor uw personeel, als u deze checklist gebruikt om na te denken over de essentiële zaken. Een ergonomische en goed ingericht kantoor zorgt voor extra werkplezier en voorkomt ziekmeldingen.