Unieke relatiegeschenken voor makelaars: Het succesverhaal van wijn met eigen etiket!

Als marketeer heb ik vele relatiegeschenken bedacht en ik heb een leuke tip voor makelaars: Wijn met een eigen etiket. Hoe kom ik bij makelaars? Dan moet ik even terug in de tijd!

Huislijn.nl en haar makelaars

In 2008 was ik aan het einde van mijn wereldreis van 9 maanden. Op dat moment bevond ik me in Vietnam. Ik wist dat als ik thuis zou komen dat ik aan de slag moest, dus ik was me al een beetje aan het oriënteren op banen. Ik kwam met Ronald Barends van Huislijn.nl in contact via een kennis en had mijn eerste kennismakingsgesprek in een internetcafé in Cambodja. Krakkemikkige internetverbinding natuurlijk, maar er was een match en ik heb daarna 5 jaar lang als marketing manager bij Huislijn.nl gewerkt. Huislijn.nl is een huizenwebsite zoals Funda. Er wordt door makelaars woningen geplaatst en zo kunnen huizenzoekers hun droomhuis vinden. Ik had twee belangrijke doelgroepen: de makelaars en de huizenzoekers. We moesten de makelaars binnenhalen om hun aanbod op de website te plaatsen en we moesten de huizenzoekers verleiden met uniek aanbod.

Huislijn Facebook

Ervaring bij een grote makelaar

In die 5 jaar heb ik heel veel geleerd over de woningmarkt en makelaars. Na mijn tijd bij Huislijn.nl ben ik gaan werken bij een grote makelaar, waar ik 4 jaar lang als Marketing Communicatie Adviseur heb gewerkt. In die 4 jaar heb ik samen met het marketing team veel campagnes gedaan om de makelaars te promoten en de huiseigenaren binnen te halen om hun huis via ons te verkopen. Zo heb ik dus inmiddels een berg ervaring opgedaan met makelaars, vandaar mijn tip voor een relatiegeschenk waarvan ik weet uit ervaring dat deze goed werkt.

Lees ook: De beste adviezen om succesvol te zijn als makelaar

Relatiegeschenken voor makelaars

De vraag vanuit de makelaars was om een geschenk aan te kunnen bieden op het moment dat een huiseigenaar zijn/ haar woning in de verkoop plaatste en een geschenk voor als een koper de woning had gekocht. Dus onze marketing breinen gingen aan en we kwamen met twee geschenken: Wijn met eigen etiket en een eigen ontworpen luchtje voor in je huis.

Wijn met eigen etiket

Voor de wijn gingen we op onderzoek en er zijn dus bedrijven, zoals bijvoorbeeld Joinz.nl, die het etiket helemaal voor je ontwerpen, drukken én waar je een fles wijn of champagne kunt kiezen die past bij jouw bedrijf of bij de gelegenheid. Zo hadden we een fles wijn voor de kopers en een andere voor de verkopers. Als relatiegeschenk hadden we een custom made champagne fles.

Wijn met eigen etiket

Alle medewerkers kregen ook een fles wijn in hun kerstpakket en dan is het wel tof om de reacties te zien, want je bent dan toch een beetje trots als je zo je eigen merchandise hebt. Je kiest natuurlijk voor een ontwerp in jullie huisstijl en samen met de ontwerpers bedenk je iets dat jouw brand uitstraalt.

Het voelt toch persoonlijker als je een fles wijn met een eigen etiket geeft. In de ogen van de ontvanger heb je toch meer je best gedaan om iets moois te geven, dan dat je een gewone fles wijn cadeau geeft. Het is een mooie herinnering aan een fijne samenwerking, mooie afsluiter of gewoon een goede borrel! Als marketeer kan ik deze vorm van geschenken altijd aanraden. Maak een leuke foto met de ontvanger voor op je socials en je hebt gelijk je branding op de foto, zonder commercieel een logo toe te voegen aan je foto. Sluikreclame haha, top!

Lees ook:
De 5 meest charmante buurten in Utrecht
Ontdek ze met Brecheisen Makelaars!

Wil je nog een stapje verder? Dan kan je een wijndoos ontwerpen! Je kan het hout laten graveren of houtbranden. Dat is toch iets wat men bewaard en steeds als ze die mooie doos zien denken ze weer terug aan jouw bedrijf, met natuurlijk een goed gevoel. En dat is belangrijk, zo blijf je top of mind en denken ze aan jou bij de volgende opdracht. 

Stephanie Hopmans
Stephanie Hopmans

Ik ben Stephanie Hopmans en ik werk al meer dan 25 jaar in de marketing voor diverse bedrijven. Veel van deze bedrijven waren actief op de huizenmarkt, waardoor ik altijd een sterke band heb gehad met de woonsector. Dit heeft mijn passie voor interieurontwerp en het creëren van sfeervolle, uitnodigende ruimtes aangewakkerd. Ik geniet ervan om mensen te inspireren en te helpen hun droominterieur te realiseren. Lees verder op: Wooninfluencers

Artikelen: 56