Vergroot uw online business in de bouw dankzij online marketing

De bouw is momenteel helemaal hot! De bevolking in Nederland schreeuwt om woningen en vecht voor het bemachtigen van één. Of het nou huur of koop is, er is een groot tekort aan woningen in Nederland wat de huizen- en huurprijzen de pan doet uit rijzen.

 

De manier waarop deze markt zich beweegt zit ook in een transformatie, wegens corona is deze transformatie nog meer versneld. Het gaat van offline naar online zaken doen. Groothandels, bouwmarkten, makelaars, huizensites zien een kentering plaatsvinden. Waar u voorheen spontaan bij de makelaar een bak koffie kon doen is het tegenwoordig op afstand. Huisbezichtigingen verlopen volgens een strak corona veilig protocol. Bouwmaterialen worden steeds meer online gekocht en kunnen dan afgehaald worden bij de balie of bij u aan huis bezorgd.

U dient als ondernemer werkzaam in de bouw hier een graantje van meepikken. Transformeer mee en ga aan de slag met uw online business!

 

Van mond-op-mondreclame naar online benchmarking

Eenieder die op zoek is naar een specialist voor het leveren van een overkapping, een tegelzetter, timmerman, zonnepaneel expert en ga zo maar door vind deze via het internet. Want ja, waar vindt u anders deze kennis tegenwoordig? Via mond-op-mondreclame heeft u een aantal spelers gevonden alleen wilt u via benchmarking erachter komen welke nou de meest geschikte is. Dus gaat u via een zoekmachine als Google aan de slag. Op zoek naar overige bouw specialisten die uw droom waar kunnen maken.

U als leverancier van deze bouwactiviteiten wil deze kansen niet missen toch? Ga dan aan de slag met een belangrijk onderdeel van online marketing, uw SEO! Via SEO (zoekmachine optimalisatie) wordt u beter vindbaar in de zoekresultaten van een zoekmachine als Google. Degene die zoekende is op internet gaat voor de eerste de beste 5 zoekresultaten, hooguit 10, degene die zich op deze plaats vestigt als aanbiedende partij wint de bouwklus. Via SEO kunt u deze positie pakken en een van die meest bezochte partijen worden waardoor uw klantenportfolio en bouwklussen gaan stijgen.

 

Wordt interessant gevonden en creëer online populariteit via content marketing wat uw online vindbaarheid bevordert. Met content marketing werft u klanten en bouwt u een relatie op met uw doelgroep. Content marketing maakt duidelijk wat u doet, wat u te bieden heeft, wie u bent en welke boodschap u wilt overbrengen met uw product of dienst. Goed geschreven SEO teksten zijn een vorm van content marketing voor uw bedrijf.mobiel renoveren

 

Verhoog uw bedrijfsresultaten als makelaar via online kanalen

Verhoog uw bedrijfsresultaten binnen de bouw via het internet. Als makelaar kan het u meer klanten opleveren aangezien uw bedrijf beter gevonden wordt. Bent u ondernemer en runt u een groothandel die zowel off- als online producten aanbiedt? Dan zal de juiste online marketing strategie u meer bezoeken van potentiële klanten opleveren wat zich kan ontwikkelen tot een beter bedrijfsresultaat. Of wellicht bent u zzp’er binnen de bouw en wilt u dat uw website, YouTube content en overige social media content beter ingezet worden. Met als doel meer klanten te genereren. Dan is het werken aan uw online marketing een verstandige winstgevende klus om te klaren. Bouwend Nederland is nog maar net begonnen dus wordt hier een centraal onderdeel van!

Marcel Hiemstra
Marcel Hiemstra

Marcel is werkzaam bij 24webvertising waar hij onder andere verantwoordelijk is voor de content. Vanuit deze positie publiceert Marcel met genoegen artikelen over diverse aspecten van wonen op Huislijn.nl. De onderwerpen zijn uiteenlopend, variërend van de voordelen van zonnepanelen tot het maken van weloverwogen keuzes voor een nieuwe vloer in de woonkamer, de schoonheid van de Trompetboom, noodzakelijke gereedschappen voor een succesvolle verbouwing, tot effectieve methoden voor ongediertebestrijding. Geen enkel onderwerp schuwt Marcel.

Artikelen: 106