Huis verkopen? Val extra op met deze tip.

Een makelaar neemt veel werk uit handen. Hij kent de markt door en door, weet de kneepjes van het vak als geen ander en haalt het beste uit de onderhandelingen voor jou als verkoper. Toch zijn er situaties waarin zelf je huis verkopen ook een goed idee kan zijn. Als je al een gegadigde op het oog hebt, bijvoorbeeld. Of als het huis van je buren binnen 2 dagen verkocht werd en jouw huis er heel erg op lijkt.

 

Initiële kosten

Hoe je het ook went of keert: als je je huis gaat verkopen, zul je de woning onder de aandacht moeten brengen bij de doelgroep. En aangezien je maar 1x de kans hebt voor een eerste indruk, adviseer ik je om het goed te doen.

 

De eerste kosten bij verkoop bestaan veelal uit:

  • Kosten voor het maken van de fotopresentatie.
  • Kosten voor het maken van de plattegronden.

 

En, als je een makelaar inschakelt, komt hier nog bij:

  • Opstartkosten; onder andere voor Kadastrale recherche en plaatsing op Huislijn.nl. Van courtage is nog geen sprake, die betaal je achteraf als er een verkoop tot stand is gekomen.

 

De doelgroep bereiken

De eerste stap die je kunt zetten om je doelgroep te bereiken als je je huis zelf gaat verkopen, is het plaatsen van je woning op de diverse Social Media. Facebook is hier bij uitstek het medium voor.

 

Daarnaast, en nu komt de tip, is het slim om een flyer te laten drukken en een buurtmailing te doen. Het gaat erom een zo groot mogelijke doelgroep te bereiken. Hoe meer mensen weten dat het huis te koop staat, hoe beter. En wie promoten jouw huis het best? Juist ja, de mensen die zelf ook met plezier in zo’n huis wonen: de buren, de mensen in je wijk. Bovendien val je op, omdat er maar weinig buurtmailings gedaan worden. En de kosten? Die vallen alleszins mee. Probeer het maar eens uit! Veel succes en verheug je op een verhuizing.

 

Diane Van Beek
Diane Van Beek

Diane, een ervaren professional in de vastgoedbranche, brengt haar jarenlange expertise als taxateur en HuizenVerkoopExpert naar de wereld van schrijven. Met een passie voor alles wat met wonen te maken heeft, deelt zij haar inzichten en kennis in boeiende artikelen. Diane's schrijfstijl weerspiegelt niet alleen haar kennis van onroerend goed, maar ook haar enthousiasme voor het creëren van informatieve en boeiende blogs over diverse aspecten van wonen. En dat kan variëren van de financiering van je nieuwe woning, de laatste interieurtrends, en het inrichten van je veranda, tot aan het verduurzamen van je woning met zonnepanelen of een warmtepomp, en het inrichten van je slaapkamer of badkamer.

Artikelen: 211