Wooninspiratie, de laatste woontrends en tips over het kopen en verkopen van je huis!
Succesvol je huis met Twitter promoten
Facebook is razend populair en kan je uitstekend gebruiken om je koopwoning te promoten.
Maar als je dan toch berichten aan het plaatsen bent op Facebook, dan adviseren wij je om ook Twitter in te zetten. Want ook Twitter wordt massaal gebruikt. In 2015 waren er bijna 3 miljoen Nederlandse gebruikers. Een uitstekend middel om je te koop staande huis onder de aandacht te brengen.
Tip: Staat je huis te koop bij een makelaar, vraag je makelaar om je huis te promoten via Facebook en Twitter. De makelaar heeft vaak een groot netwerk en kan dus veel mensen bereiken die interesse hebben om je huis te kopen.
Twitter als uitkomst
Maak je geen gebruik van Facebook, niet voor de promotie van je huis maar ook niet voor privédoeleinden, dan kan Twitter een uitkomst zijn.
En ben je al een Twitteraar dan zal het weinig extra moeite kosten om hier ook berichten over je huis in mee te nemen.
We hebben daarom een aantal praktische tips voor je op een rijtje gezet om Twitter in te zetten voor de promotie van je koopwoning.
Jouw doel op Twitter
Als eerste is het goed om te bedenken wat je doel is. Bijvoorbeeld:
– Je wilt je volg-ers vragen je te koop staande huis te promoten op Twitter
– Je wilt laten weten dat het huis (nog) te koop staat
– Je wilt je makelaar helpen om je huis te verkopen
– Je wilt zo snel mogelijk de potentiële koper bereiken
Jouw soort mensen
Vervolgens is het slim om te bedenken welke soort mensen geïnteresseerd kunnen zijn in jouw huis. Als je die groep mensen in je hoofd hebt, kun je ook bedenken wat zij leuk vinden om te lezen en waar hun interesses liggen.
Om je wat inspiratie te geven hierbij een aantal punten waarbij je stil kan staan bij het bepalen van de doelgroep voor jouw huis:
– Wat is de leeftijd van deze mensen?
– Waar wonen deze mensen?
– Wat voor type mensen zijn het?
– Wat vinden deze mensen interessant?
Samen brainstormen
Als je dan een groep hebt samengesteld van mensen waarvan het erg waarschijnlijk is dat ze interesse hebben om jouw huis te kopen dan kun je voor deze groep berichten gaan maken.
Wees creatief en ga zo nodig brainstormen samen met iemand anders.
Laat je Twitter berichten checken
Het komt niet betrouwbaar over als je berichten vol met spelfouten zitten of zinnen die niet lekker lopen. Maak daarom eerste je berichten in een tekstverwerkingsprogramma, of zet ze direct in een mailtje.
Op die manier kun je de teksten gelijk even naar iemand toesturen die kijk heeft op taal. Zodra diegene groen licht heeft gegeven kun je ze gaan plaatsen op Twitter.
Maak meerdere berichten tegelijk.
Zorg er voor dat je niet elke dag er weer voor moet gaan zitten. Bij mij werkt het meestal zo dat als ik eenmaal creatief bezig ben, dat ik dan in een soort flow raak.
Dan rollen de leuke berichten er zomaar uit en het is jammer als je van zo’n creatief moment geen gebruik maakt. Maak dus meerdere berichten achter elkaar.
Het posten zelf kun je dan makkelijk even elke dag doen, je kopieert ze gewoon uit het gemaakt word-bestandje.
Maak gebruik van bijzondere gebeurtenissen
Om elke keer weer voldoende inspiratie te hebben om berichten te plaatsen op Twitter, is het handig om gebruik te maken van zogenoemde Inhakers.
Je moet hierbij denken aan gebeurtenissen zoals de verschillende WK’s, de Olympische Spelen en de Elfstedentocht.
Maar ook bepaalde feestdagen of vakantiedagen zijn hier goed geschikt voor.
Denk daarbij bijvoorbeeld aan:
– Kerst
– Pasen
– Zomervakantie
– Meivakantie
– Wintersport
– Valentijnsdag
Deel jouw tips en help elkaar
Veel succes met het promoten van jouw huis op Twitter en als je zelf nog praktische tips hebt om toe te passen dan horen wij – en andere huisverkopers – ze HEEL graag.