5 tips voor een succesvolle voorbereiding op de Open Huizen route

Nog een paar dagen en de Open Huizen route gaat weer van start. Daarom in deze blog enkele tips om extra veel aandacht te krijgen voor jouw huis.

 

1)      Zorg voor een complete aanmelding

Het is erg belangrijk om jouw kijker op verschillende manieren informatie te geven. Elk mens is anders en elk mens heeft zijn eigen voorkeur om informatie tot zich te nemen. Gebruik daarom tekst, foto’s, plattegronden, video en 360 graden en/of hoogtefotografie om diverse potentiële kopers aan te trekken. Let er wel op dat je niet té veel informatie geeft. De kijker moet nieuwsgierig worden en bij jou in huis komen kijken. Vindt daarin dus een balans. Om een voorbeeld te geven: met 3 – 360 graden foto’s, zit je goed.

 

2)      Maak de presentatie aantrekkelijk

Op Huislijn zijn foto’s het onderdeel dat het meest bekeken wordt. Maar ook de tekst is een belangrijk aspect. Je kunt dit een stuk aantrekkelijker maken door overzicht te creëren. Als lezer scan je de tekst. Denk maar eens aan het lezen van de krant, dan lees je ook eerst de koppen. In een verkooptekst kun je dit principe terug laten komen. Denk bijvoorbeeld eens aan:

  • De omgeving
  • Het onderhoud
  • De indeling

Door te spelen met lettertype, hoofdletters of cursief vang je de aandacht nog eens extra.

 

3)      Plattegronden

Door het toevoegen van plattegronden geef je in 1 oogopslag inzicht in de mogelijkheden. Kies je voor het toevoegen van meubels of laat je dit juist achterwege? Ik adviseer om wel meubels toe te voegen. Een geïnteresseerde ziet dan meteen wat hij in de ruimte aan spullen kwijt kan. Hoe minder onzekerheid hij heeft, hoe beter.

 

4)      Kenmerken

Kandidaat-kopers zoeken op kenmerken: op aantal slaapkamers, of de aanwezigheid van een garage, op perceelgrootte en dergelijke. Zorg er dan ook voor dat die informatie bij kenmerken klopt. Heb je geen garage, maar is er wel plaats voor? Je kunt er dan voor kiezen om aan te geven dat er wel een garage is. Het bereik van woningzoekenden wordt daarmee vergroot en in de tekst kun je hierop inspelen.

 

5)      Overdrijf niet

Tegenwoordig zie je dat sommige makelaars overdrijven met het toevoegen van sfeerfoto’s. Een plantje hier, een bloemetje daar en een close-up van een kraan waar water uit stroomt om het verhaal compleet te maken. Het toevoegen van te veel van dit soort foto’s heeft een averechts effect. Het leidt namelijk de aandacht af van hetgeen je verkoopt, je huis, de ruimte. Wonen is emotie en emotie is sfeer, maar met 2 sfeerfoto’s heb je meer dan voldoende emotie te pakken.

zaterdag 30 maart open huis

6)      Wees eerlijk

Wees altijd eerlijk over je huis. Je wilt je huis zo gunstig mogelijk presenteren en dat is prima. Maar zaken verzwijgen, is nooit goed. Eerlijk duurt het langst. Zorg er dus voor dat je tijdens of na de bezichtiging voldoet aan je mededelingsplicht als verkoper.

 

Staat je huis te koop? Vraag je makelaar om je huis ook aan te melden als Open Huis op Huislijn.nl. Je woning wordt dan extra veel bekeken omdat Open Huizen als eerste worden getoond. Daarnaast zie elk jaar weer dat heel veel huizenzoekers Open Huizen bekijken, jouw huis mag dan niet ontbreken.

Succes! Op naar die koper.

Diane Van Beek
Diane Van Beek

Diane, een ervaren professional in de vastgoedbranche, brengt haar jarenlange expertise als taxateur en HuizenVerkoopExpert naar de wereld van schrijven. Met een passie voor alles wat met wonen te maken heeft, deelt zij haar inzichten en kennis in boeiende artikelen. Diane's schrijfstijl weerspiegelt niet alleen haar kennis van onroerend goed, maar ook haar enthousiasme voor het creëren van informatieve en boeiende blogs over diverse aspecten van wonen. En dat kan variëren van de financiering van je nieuwe woning, de laatste interieurtrends, en het inrichten van je veranda, tot aan het verduurzamen van je woning met zonnepanelen of een warmtepomp, en het inrichten van je slaapkamer of badkamer.

Artikelen: 207